FAQ


1. light11

 

2. Bestelling

 

3. Klantaccount

 

4. Betalingmogelijkheden

 

5. Levering en Verzendkosten

 

6. Retourzending en Omruiling

 

7. Factuur

 

8. Tegoedbonnen

 

9. Beoordeling van Artikelem

 

10. Newsletter

 

11. Veiligheid

 

12. Gebrusiksmoggelijkheden

 

13. Verlichting

 

14. Reserveonderdelen

 

15. Lichtbronnen

 

16. Technische Vragen



1. light11

 

1.1 Waarom inkopen bij light11?

light11 is uw competente partner op weg naar een individuele, intelligente lichtoplossing. Het assortiment van het internationale postorderbedrijf omvat rond 15.000 lampen van meer dan 70 merkproducenten voor het binnen- en buitenbereik. Met light11 is online-shopping net zo veilig als de inkoop bij de bekende winkel in uw buurt- maar wel met alle voordelen, die het kopen via internet meebrengt: snelle levering, een comfortabele inkoop, uitgebreide keuze en natuurlijk de voordelige prijzen van light11.
 

1.2 Kan ik individueel advies krijgen?

Onze licht-specialisten helpen u graag met het vinden van uw persoonlijke lichtoplossing
 
Telefoon
 
0800 – 0249 500
 
 
 
 


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
Fax
+49 (0) 2306 759 58 45
 
Hier vindt u een planningsformulier, dat ons helpt, om een professionele lichtplanning voor u te ontwerpen.

1.3 Kan ik lampen ter plaatse bekijken?

In onze showroom in het Duitse Lünen kunt u onze uitgebreide lampcollectie ter plaatse komen bekijken en testen. Heeft u vervolgens uw favoriete lamp gevonden, kunt u deze meteen meenemen. Alle in de showroom tentoongestelde lampen zijn beschikbaar.

Onze ervaren lichtspecialisten, die vooral gespecialiseerd zijn op het woonbereik, begeleiden u graag op weg naar een individuele, intelligente lichtoplossing.
Openingstijden
Di. t/m Vr. 12:30 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
Andere tijden op afspraak mogelijk
Hier vindt u onze showroom:
light11-Showroom
Alstedder Str. 40
D-44534 Lünen
Duitsland
 
 
Hier vindt u een wegbeschrijving en de routeplaner.

1.4 Hoe kom ik erachter of het lichtmiddel deel uitmaakt van de levering?

De lampen uit onze shop worden –afhankelijk van de producent- met of zonder lichtmiddel geleverd. Deze informatie vindt u in het veld „details“ onder „leveringsomvang“. Wanneer het lichtmiddel is bijgesloten, staat hier de nadere beschrijving ervan. Maakt het lichtmiddel geen deel uit van de levering, vindt u hier de informatie „zonder lichtmiddel“. In dit geval helpen wij u in het veld „lichtbronnen“ bij de keuze van geschikt lichtmiddel.

1.5 Hoe vind ik de passende lichtbron voor mijn lamp?

De lampen uit onze shop worden –afhankelijk van de producent- met of zonder lichtmiddel geleverd. Deze informatie vindt u in het veld „details“ onder „leveringsomvang“. Wanneer het lichtmiddel is bijgesloten, staat hier de nadere beschrijving ervan. Maakt het lichtmiddel niet deel uit van de levering, vindt u hier de informatie „zonder lichtmiddel“.

In allebei gevallen krijgt u in het veld „lichtbronnen“ een of meedere voor uw lamp geschikte lichtmiddelen aanbevolen. Wordt het lichtmiddel meegeleverd, kunt u hier -zo nodig- makkelijk de passende vervanging vinden. Maakt het lichtmiddel geen deel uit van de levering, krijgt u hier een door light11 samengestelde selectie van geschikte lichtbronnen, zodat u niet hoeft te zoeken.
 

2. Bestelling

 

2.1 Welke bestelmogelijkheden heb ik bij light11?

Wij gaan in op uw wensen. En dat begint met het plaatsen van uw bestelling. Het maakt niet uit of dit via de onlineshop, fax, post of telefoon gebeurt.
Onlinewinkel
Makkelijk, snel en comfortabel
www.light11.nl
Telefoon
 
0800 - 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u

of stuur een mailtje naar service@light11.nl
Post & Fax
light11.de GmbH
Niederlassung Lünen
Alstedder Str. 40
D-44534 Lünen
Duitsland
Brief bestelformulier

+49 (0) 2306 - 759 58 45
Fax bestelformulier

2.2 Hoe kan ik zoeken bij light11?

U kunt kiezen tussen verschillende zoekopties. Plaats gewoon uw zoekopdracht in het zoekveld en u krijgt alle relevante resultaten getoond. Populaire zoekcriteria zijn bijvoorbeeld naam van de lamp, producent, kleur of kamer. U krijgt reeds tijdens het invoeren voorstellen over de meest passende resultaten. Op deze manier kunt u makkelijk een van de aanbevolen zoekwoorden kiezen of uw eigen zoekgegevens verder invullen. Naast deze optie kan het doelgerichte zoeken onder de 15.000 designlampen ook via de navigatie gebeuren. Hier kunt u kiezen tussen de criteria kamer, lampsoort, design-onderscheiding, ontwerper, materiaal, lichtwerking of kleur. Wanneer uw zoekopdracht eens niet is geslaagd, krijgt u de melding, dat geen treffers zijn gevonden. Controleer ten eerste de spelling van uw zoekterm of zoekaanvraag. Misschien staat het door u gezochte artikel onder een andere categorie opgeslagen. Probeer een meer algemene zoekterm of beperk uw zoekopdracht door maar naar één woord te zoeken. Vervolgens heeft u de mogelijkheid, om uw zoekresultaat middels een of meerdere zoekfilters (bijv. designer, dimfunctie, lichtwerking, kleur, instelbaarheid of onderscheiding) te verfijnen en te sorteren. De zoekfilters vindt u naast de productoverzicht.

2.3 Ik kan een bepaald artikel niet vinden. Wat kan ik doen?

Mocht uw zoekopdracht eens geen resultaat opleveren, neemt u alstublieft contact op met onze klantenservice:
Telefoon
 
0800 - 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u

of stuur een mailtje naar service@light11.nl

Wij zoeken graag uit, of wij het gewenste product voor u kunnen bestellen. En mochten wij het model eens niet in ons assortiment hebben, nemen wij graag uw suggestie op, om ons aanbod voor u te optimeren.
 

3. Klantaccount

 

3.1 Moet ik een klantaccount aanmaken om te kunnen bestellen

Nee, u kunt uiteraard ook als gast bestellingen plaatsen. Kies tijdens de bestelling gewoon de optie „Ik wil graag zonder registratie inkopen“. Een klantaccount biedt u echter talrijke voordelen:
 
  • sneller bestellen
  • administratie van uw persoonlijke gegevens
  • inzage in de bestelstatus
  • inzage in actuele en vroegere bestellingen
  • persoonlijke wenslijst
  • eenvoudige an-/afmelding van de newsletter
  • automatische terugzending van artikelen
  • administratie van uw persoonlijk adresboek

3.2 Welke functies biedt een light11-klantaccount?

Als houder van een klantaccount profiteert u van talrijke voordelen en functies:
 
  • sneller bestellen
  • administratie van uw persoonlijke gegevens
  • inzage in de bestelstatus
  • inzage in actuele en vroegere bestellingen
  • persoonlijke wenslijst
  • eenvoudige an-/afmelding van de newsletter
  • automatische terugzending van artikelen
  • administratie van uw persoonlijk adresboek

3.3 Hoe kan ik mijn klantgegevens veranderen?

Voor verandering van uw klantgegevens,  ga alstublieft rechts boven op „Mijn account“ en log in. U belandt in het menu „Mijn account“. Hier heeft u onder menupunt „adresboek“ de mogelijkheid, om uw factuuradres of leveringsadres te wijzigen. Via menupunt „wachtwoord veranderen“ kunt u uw wachtwoord veranderen. Nadat u uw wijzigingen heeft uitgevoerd, klik in beide gevallen op de button „wijzigen“ en ga  ter afsluiting op „opslaan“, om de wijzigingen te bevestigen.

3.4 Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat kan ik doen?

Bij de aanmelding voor uw klantaccount vindt u de vraag „Wachtwoord vergeten?“ Wij weten uw wachtwoord evenmin, omdat het gecodeerd wordt opgeslagen. Wel kunnen wij u een nieuw wachtwoord opsturen. Geef hiervoor uw e-mailadres in en u ontvangt per e-mail binnenkort een nieuw wachtwoord, dat u onder „Mijn account“ altijd weer kunt veranderen.

3.5 Kan ik een afwijkend leveradres aangeven?

Onder „Mijn account“ kunt u in menupunt „adresboek“ uw factuur- en leveradres aangeven. Nadat u uw factuuradres heeft ingevoerd, heeft u de mogelijkheid, om duidelijk te maken, of het factuuradres tevens als leveradres gebruikt zal worden. Wanneer u hier geen haakje plaatst, heeft u de kans om een of meerdere leveradressen aan te geven. Klik hiervoor gewoon op „nieuw adres“ en sla het adres op.

3.6 Waar kan ik de details van mijn bestelling bekijken?

Onder menupunt „bestellingen“ krijgt u een overzicht van uw laatste bestellingen. Kies een bestelling en u ontvangt gedetailleerde bestelinformaties.  

4. Betalingsmogelijkheden

 

4.1 Vooruitbetaling

Maak alstublieft het bedrag over na ontvangst van ons betalingverzoek, dat u per e-mail ontvangt. Vermeld hierbij alstublieft uw naam en het bestelnummer. De verzending van de op voorraad beschikbare artikelen vindt onmiddelijk na ingang van uw betaling op onze rekening plaats. Mochten de artikelen niet voorradig zijn, worden deze pas na ingang van uw betaling bij de leverancier besteld en na aankomst bij light11 aan u verzonden

4.2 PayPal

De betaling met PayPal is tot een bestelwaarde van € 1.500,- mogelijk.
PayPal is een online betaalservice waarmee u uw inkopen veilig, eenvoudig en snel kunt betalen. Wanneer u met PayPal betaalt, worden opgeslagen artikelen direct verzonden. Voorwaarde voor een betaling met PayPal is een PayPal-account. Dit kunt u hier aanmaken: www.paypal.com.

4.3 Creditcard

Wij accepteren Eurocard/Mastercard, VISA, American Express en Diners Club. Uw creditcardgegevens worden met SSL gecodeerd verzonden en strict vertrouwelijk behandeld. Zo zijn uw gegevens bij ons veilig en komen niet in "vreemde handen". De verzending van de leverbare artikelen vindt onmiddellijk na acceptatie van uw betaling via creditcard plaats. Bij betaling per creditcard gebeurt de reservering van het bedrag bij het afronden van de bestelling en de afschrijving van uw bankrekening met verzending van de artikelen.

4.4 i DEAL

Met iDEAL kunt u veilig, snel en direct betalen. U rekent af in de vertrouwde internetbankieromgeving van uw eigen bank, gebaseerd op dezelfde beveiligingstechnieken.
Na het invullen van de gevraagde gegevens en aanvaarding van uw betaling, zal het bedrag afgeschreven worden van uw bankrekening en de beschikbare goederen worden onmiddellijk naar u verstuurd. iDeal werkt samen met onder anderen de volgende banken: ABN Amro, ASN Bank, Friesland Bank, ING Bank, SNS bank en Triodos Bank.

 

5. Levering en Verzendkosten

 

5.1 Hoe hoog zijn de verzendkosten?

Plaats een bestelling vanaf 99,- € of 250,- € en wij brengen geen verzendkosten in rekening naar de hieronder vermelde landen.
 
Wij brengen de volgende verzendkosten tot een bestelwaarde van 99,- € in rekening:
Land
Duitsland

Öostenrijk
België
Denemarken
Frankrijk
Groot-Brittannië
Nederland

Ierland
Verzendkosten
€ 5,50

€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50

€ 39,50
Wij brengen de volgende verzendkosten tot een bestelwaarde van 250,- € in rekening:
Land
Finland
Italië
Liechtenstein
Luxemburg
Monaco
Noorwegen
Polen
Zweden
Zwitserland
Tsjechië
Hongarije

Estland
Letland
Litouwen
Slowakije
Slowenië

Griekenland
Spanje
Portugal

Andorra
Bulgarije
IJsland
Roemenië
Verzendkosten
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50
€ 9,50

€ 19,50
€ 19,50
€ 19,50
€ 19,50
€ 19,50

€ 29,50
€ 29,50
€ 29,50

€ 39,50
€ 39,50
€ 39,50
€ 39,50
Voor alle andere landen brengen we een totaal bedrag van € 199,- per bestelling in rekening.
 

5.2 Hoe snel heb ik mijn bestelling thuis?

Vele artikelen uit ons assortiment zijn uit voorraad leverbaar. Deze zijn met een groen 24h-symbool gekenmerkt. Komt uw bestelling maandag-vrijdag tot 12:00 uur bij ons binnen, leveren wij voorradige artikelen binnen Duitsland de komende werkdag ma-vr aan het door u aangegeven adres. In enkele uitzonderingen duurt de levering een dag langer, bijvoorbeeld, wanneer kwetsbare goederen per expeditiebedrijf worden verzonden. Bij een levering naar de Duitse eilanden kan de bezorgtijd t/m 72 uur bedragen. Artikelen, die niet binnen 24h gereed zijn voor verzending, hebben wij met afwijkende levertijden gekenmerkt.

In geval van een levering per expeditiebedrijf neemt de leverancier telefonisch contact op met u, om een afspraak voor de thuisbezorging te maken. Bij levering via pakketdienst is het helaas niet mogelijk, om een precies leverdatum aan te geven. Mocht een lamp vanwege de veiligheid per expeditiebedrijf worden verzonden, vindt u informatie hierover in de productbeschrijving alsook tijdens het bestelproces.

5.3 Kan ik een wenstermijn afspreken?

Wanneer uw bestelling per expeditiebedrijf wordt geleverd, neemt de leverancier telefonisch contact op met u, om een vaste afsprak voor de thuisbezorging te maken. Bij de bezorging per pakketdienst is het aangeven van een levertermijn om technische redenen helaas niet mogelijk. Mocht u eens op reis zijn of de zending over een langere periode niet in ontvangst kunnen nemen, meld u zich alsublieft bij onze klantservice, zodat onze expeditieafdeling rekening hiermee kan houden. Schrijf hiervoor alstublieft een e-mail naar service@light11.nl.

5.4 Hoe worden uitzonderlijk grote lampen bezorgd?

Is een artikel vanwege gewicht, volumen of geaardheid niet geschikt voor levering per pakketdienst, wordt deze met een expeditiebedrijf thuisbezorgd. De meubeltransporteur neemt vooraf telefonisch contact op met u, om een vaste afsprak voor de bezorging te maken. Zo wordt gegarandeerd, dat u de lamp persoonlijk in ontvangst kunt nemen. Mocht een artikel vanwege de veiligheid per expeditiebedrijf worden verzonden, vindt u informatie hierover in de productbeschrijving en tijdens het bestelproces.

5.5 Kan ik de verzendingsstatus van mijn bestelling inzien?

Zodra uw bestelling bij ons is binnengekomen, ontvangt u van ons een bestelbevestiging via e-mail. In dit mailtje vindt u uw ordernummer met een link, die naar uw klantaccount leidt. Hier kunt u de status van de bestelling oproepen.

5.6 Waarom heb ik maar een gedeelte van mijn bestelling ontvangen?

Om te garanderen, dat u uw goederen zo snel mogelijk ontvangt, versturen wij opgeslagen artikelen onmiddelijk. Artikelen, die nog besteld dienen te worden, krijgt u met een extra levering, zodra deze bij ons binnen zijn.

5.7 Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat moet ik doen?

Is uw bestelling reeds verzonden, maar nog niet bij u thuis gearriveerd? Wanneer uw goederen per UPS zijn verstuurd, kunt u de in de bestelstatus aangegeven UPS-pakketnummer onder www.ups.com ingeven en daar de bestelstatus opvragen. De zogenoemde trackingnummer vindt u ook in uw klantaccount via „Mijn account“ bij uw bestellingen. Klik daar op de button “Vervolg levering”.

Wordt uw lamp vanwege de veiligheid per expeditiebedrijf verzonden, neemt het bedrijf telefonisch contact op met u, om een afspraak voor de levering te maken. Mocht een lamp per expeditiebedrijf worden verzonden, vindt u informatie hierover in de productbeschrijving alsook tijdens het bestelproces.

 
Telefoon
 
0800 – 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u


of stuur een mailtje naar service@light11.nl

Wij controleren graag de status van uw bestelling.

5.8 Wordt er bij verzending via een transportbedrijf voor levering telefonisch contact met mij opgenomen?

Ja. De meubeltransporteur neemt vooraf telefonisch contact met u op, om met u een afspraak te maken voor de levering. Daardoor kunt u verzekerd zijn, dat u de lamp persoonlijk in ontvangst kunt nemen.
 

6. Retourzending en Omruiling

 

6.1 Hoe kan ik artikelen retourneren of omruilen?

Wanneer u een artikel wilt retourneren, volg alstublieft de navolgend aangegeven stappen, om een probleemloze bewerking van uw retourzending te garanderen. Let alstublieft wel op, dat het volgen van deze instructies geen vereiste is om uw rechten kenbaar te maken.
Wilt u uw goederen binnen de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen terugsturen, kunt u de light11 – retourneringservice via UPS gebruiken. Hiervoor bieden wij drie mogelijkheden:

1. Vraag uw retourzendingsetiket rechtstreeks online aan. Op www.light11.nl/mijnaccount kunt u de retournering direct online teweegbrengen. Klik hiervoor binnen uw klantaccount op „bestellingen“, zoek het betreffende artikel voor de retourzending en ga vervolgens op „bekijk besteldetails“. Zodra u nu de button „artikel retourneren“ klikt, vindt u een formulier voor de retourzendings-procedure. Binnen 2-3 werkdagen krijgt u het retourzendingsetiket van UPS via e-mail opgestuurd. Daarna maakt u een afsprak over de gewenste ophaaltermijn of geeft uw pakket op bij een UPS-station in uw buurt. Deze vindt u op www.ups.com.

2. Alternatief kunt u ons retourzendingsformulier invullen en ons dit opsturen. Het formulier ligt samen met uw factuur in de envelop binnen uw pakket. U kunt het hier ook opnieuw uitprinten. Vermeld alstublieft op het formulier de reden voor de retourzending (mogelijke redenen hebben wij reeds voor uw geformuleerd) – dit garandeert een probleemloze afwikkeling van uw retournering. Zodra het retourzendingsformulier bij ons binnen is, ontvangt u binnen 2-3 werkdagen via e-mail het pakketeticket voor de verzending van uw goederen. Print het etiket alstublieft uit en plaats het op de verpakking. Vervolgens maakt u met UPS een afsprak over de gewenste ophaaltermijn of levert u het pakket in bij een UPS-station in uw buurt. Deze vindt u op www.ups.com.

3. Uiteraard kunt u het UPS-pakketetiket ook telefonisch aanvragen bij onze klantenservice onder het nummer:

 
Telefoon
 
0800 – 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
or send an email to service@light11.nl
 

 

Retourneert u de artikelen vanuit Duitsland?

Spreek dan via de gratis hotline 0800-099-1300 uw gewenste ophaaltermijn af met UPS of per e-mail via www.ups.comU kunt uw goederen ook inleveren bij een UPS-station in uw buurt. De dichstbijzijnde UPS-verzendkantoor vindt u hier. Klik vervolgens in het menu aan de linkerkant op „verzendplaatsen zoeken“ en geef uw postcode in.

 

Retourneert u artikelen vanuit de EU?

Maak dan een afspraak met UPS over de gewenste ophaaltermijn of lever uw goederen in bij een UPS-station in uw buurt. Het telefoonnummer en het dichstbijzijnde UPS-verzendkantoor vindt u hier.

 

Retourneert u artikelen van buiten de EU?

Maak dan een afspraak met UPS over de gewenste ophaaltermijn of lever uw goederen in bij een UPS-station in uw buurt. Het telefoonnummer van de UPS-hotline en de dichstbijzijnde UPS-station vindt u hier. Let op, dat de douane een copie van de originele factuur nodig heeft. Voeg deze alstublieft bij uw zending.
 

6.2 Hoe kan ik een klacht indienen over een artikel?

Wanneer wij u een beschadigd, defect of verkeerd artikel hebben gestuurd, bieden wij hiervoor ons excuus aan. Om een artikel te retourneren, neem contact op met onze klantenservice via:
 
Telefoon
 
0800 – 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
of stuur een mailtje naar service@light11.nl

Wij zullen uw aanvraag zo spoedig mogelijk binnen 14 dagen beantwoorden en u een bericht over de verdere gang van zaken sturen.

 

Geschillenbeslechting voor gebruikers

Wij streven altijd naar een goede verstandhouding met onze klanten. Bent u toch niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/). Gebruik ook ons servicecontact service@light11.nl of de boven genoemde contactmogelijkheden.
 

6.3 Ik heb een artikel geretourneerd – wanneer wordt het aankoopbedrag terugbetaald?

Het aankoopbedrag wordt zo snel mogelijk terug betaalt (uiterlijk binnen 14 dagen) na het moment van herroeping. Wij vragen u vriendelijk om de reden voor uw retourzending even uit te leggen, misschien vinden wij samen wel een oplossing voor uw probleem. Deze gegevens zijn geheel vrijwillig en geen vereiste om uw rechten kenbaar te maken.

6.4 Kan ik een lamp omruilen/retourneren als deze mij niet bevalt?

Ja. Volgt u daarvoor alstublieft de hier beschreven stappen hier.

6.5 Wat houdt de garantie in en hoe lang is de garantieperiode bij light11?

De garantie zorgt ervoor dat eventuele defecten kosteloos worden verholpen. Het defect kan door middel van reparatie of omruilen van het product worden verholpen. Is reparatie of vervanging niet mogelijk, dan heeft u recht op restitutie van het aankoopbedrag. Tijdens de eerste zes maanden na ontvangst van het product wordt er vanuit gegaan, dat het product al bij levering defect was. Wanneer de klant na meer dan zes maanden na aankoop een defect aanmeldt, dan wordt de bewijslast overgedragen op de klant en moet deze aantonen dat het product al bij ontvangst defect was.

Voor de door ons geleverde artikelen geldt een wettelijke garantietermijn van minstens 2 jaar. De termijn gaat in op het moment van levering van de artikelen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product hetgene moet doen wat de consument er in redelijkheid van mag verwachten. Garantieaanspraken van bedrijven zijn gelimiteerd tot een periode van één jaar na levering.

Bedrijven moeten ons onmiddellijk schriftelijk op de hoogte brengen van zichtbare defecten, maar ten laatste binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen. Bij de ontdekking van niet zichtbare defecten geldt de verplichting om ons direct op de hoogte te brengen, binnen 14 dagen na ontdekking van het defect. Voor behoud van het aankooprecht is tijdige versturing van de klacht voldoende. Anders wordt het artikel wat betreft het desbetreffende defect goedgekeurd door de koper. Voor behoud van deze termijn is tijdige verzending voldoende. Voor handelaren geldt aanvullend § 377 van het Duitse Handelswetboek.

Ten aanzien van bedrijven geldt dat de uit de bovenstaande regelingen voortvloeiende beperkingen van de garantieaanspraken uitdrukkelijk zijn uitgesloten de op een defect berustende aanspraak op schadevergoeding voor overlijden, lichamelijk letsel of schade aan de gezondheid, die volgen op een opzettelijke plichtverzaking of grove nalatigheid van ons. Voor de hierboven uitgezonderde aanspraken geldt een wettelijke verjaring van 2 jaar. Beperkingen of uitsluitingen van garantieaanspraken in hun geheel gelden niet in het geval van de overname van een kwaliteitsgarantie door ons of wanneer wij een defect opzettelijk hebben verzwegen in samenhang met § 444 van het Duits Burgerlijk Wetboek. Een eventuele fabrieksgarantie blijft in ieder geval onaangetast. Voor zover onze aansprakelijkheid uitgesloten of beperkt is, of door de bovenstaande uitzonderingen wordt geregeld, geldt dit ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van onze werknemers, wettelijke vertegenwoordigers en uitvoerders.

Binnen de garantietermijn gelden de wettelijke garantiebepalingen.

Voor vragen over service kunt u contact opnemen met de klantenservice. U kunt contact opnemen met onze klantenservice voor bestellingen, vragen, reclamaties en klachten via telefoon, fax, e-mail of persoonlijk in onze showroom.
 

7. Factuur

 

7.1 Waarom heb ik geen factuur per post ontvangen?

Wij voegen onze factuur bij de artikelen in het pakket. Dit is makkelijk en bespaart kosten. Zo houden wij onze prijzen scherp. Mocht er eens geen factuur zijn bijgesloten, kunt u deze snel en eenvoudig aanvragen bij onze klantenservice via service@light11.nl.

7.2 Waarom kan ik de factuur in PDF-formaat niet openen?

Om uw PDF-factuur, die u via e-mail heeft ontvangen, te kunnen openen, heeft u de Acrobat Reader nodig. Deze kunt u hiergratis downloaden.

7.3 Hoe zijn identificatienummers voor omzetbelasting (BTW-ID) voor verschillende landen opgebouwd?

De volgende tabel bevat informatie over de opbouw van de BTW-ID: hier
 

8. Tegoedbonnen

 

8.1 Hoe kan ik mijn tegoedbon inwisselen?

Voor het inwisselen van uw tegoedbon/kortingsbon leg alstublieft eerst de gewenste artikelen in de winkelwagen. Op de pagina van de winkelwagen vindt u een vakje om de boncode in te voeren, voordat u het bestelproces afsluit. Geef uw code in het vakje en bevestig met „kortingsbon verzilveren“. Wanneer u de boncode naar het veld copiëert, let alstublieft op, dat er geen overbodige spaties in komen te staan. Het bedrag van uw tegoedbon wordt onmiddelijk in aanmerking genomen bij het totaalbedrag in uw winkelwagen.

8.2 Bijzonderheden bij het inwisselen van tegoedbonnen

  • per bestelling is maar een bon inleverbaar
  • tegoedbonnen zijn maar een keer inruilbaar. Zodra de bestelling is afgesloten komen de bonnen te vervallen
  • een tegoedbon is uitsluitend inleverbaar vóór afsluiting van de bestelling. Een tegoedschrijving achteraf is helaas niet mogelijk
  • tegoedbonnen kunnen een minimumwaarde en een bepaalde geldigheid hebben. Deze informatie vindt u bij de plaats van afgifte van de bon
  • tegoedbonnen kunnen aan bepaalde merken of acties zijn gebonden. Deze informatie is eventueel aangegeven.
 

9. Beoordeling van Artikelen

 

9.1 Waarom moeten producten worden beoordeeld?

Wie zou het nou niet leuk vinden, om reeds vóór de aankoop van een lamp handige informatie met betrekking tot design, lichtkwaliteit, energieverbruik, duurzaamheid alsook montage- en onderhoudsvriendelijkheid ter beschikking te hebben? Laat andere klanten en ons uw ervaringen weten met uw nieuw product. Uw tips geven ons de kans, om ons assortiment nog klantgerichter te maken en helpen tevens andere klanten bij het treffen van een keuze. De recensie duurt maar enkele minuten. Wij honoreren elke maand de meest constructieve en informatieve beoordeling met een € 111,- waardebon. Over de uitslag wordt niet gecorrespondeerd, geen contante uitbetaling mogelijk.

9.2 Hoe kan ik producten beoordelen?

Wij hechten grote waarde aan uw mening, daarom geven wij u de mogelijkheid, elk product van onze onlineshop te beoordelen. De meest constructieve en informatieve beoordeling wordt van ons elke maand met een € 111,- waardebon gehonoreerd. Om een product te beoordelen, klik gewoon op de sterren boven rechts of op de button „nu beoordelen“ op de productpagina. Geef alstublieft eerst sterren voor het product met de indeling van 1 (=slecht) tot 5 (=zeer goed). Binnen het vakje daaronder heeft u de kans om uw mening nader te verklaren. Vertel heel direct uit eigen ervaring, wat u aan het product leuk vond of om welke reden u ontevreden bent. Noem uw redenen, zodat wij ons productassortiment continu voor u kunnen verbeteren. Beoordeel bijvoordeeld: basis-eigenschappen en functies, design, lichtkwaliteit, energieverbruik, duurzaamheid alsook montage- en onderhoudsvriendelijkheid van de lamp.

Om andere klanten te helpen met uw mening, vragen wij u om rekening te houden met de volgende richtlijnen. Beoordelingen die niet aan deze richtlijnen voldoen, kunnen door light11 altijd worden uitgesloten:
 
  • Beoordeel alstublieft enkel artikelen, waarmee u zelf reeds ervaring heeft opgedaan
  • Uw mening omtrent een product dient goed gefundeerd te zijn. Het is bijvoorbeeld interessant om te weten, op basis van welke eigenschappen en functies u een positieve dan wel negatieve product-beoordeling heeft afgegeven.
  • Mocht u vragen of suggesties hebben voor onze klantenservice, plaats deze dan alstublieft niet via een beoordeling. Neem hiervoor rechtstreeks contact op met onze klantenservice via service@light11.nl.

Wij behouden ons het recht voor, een beoordeling niet te publiceren, wanneer deze de volgende richtlijnen overtreed:
  • geen gepaste toon (obsceen, beledigend, kwaadaardig)
  • geen reclame of aanbiedingen van andere handelaren
  • geen contactinformatie van welke soort dan ook (telefoonnummer, adres, e-mail enz.)

Nadat u de lamp heeft beoordeeld, kunt u optioneel uw naam en woonplaats aangeven. Voor een deelname aan de maandelijkse verloting van de € 111,- waardebon geef alstublieft uw e-mailadres aan. Sluit het beoodelingsproces af door bij de beveiligingsvraag de aangegeven code in te voeren en vervolgens „beoordeling geven“ te klikken.

De bewerking van de productbeoordelingen duurt 1-2 werkdagen.

* Over de uitslag  wordt niet gecorrespondeerd. Geen contante uitbetaling.
 

10. Newsletter

 

10.1 Wat staat in de light11-nieuwsbrief?

Met de light11-nieuwsbrief gaat u geen inkoopvoordelen meer missen. U ontvangt regelmatig nieuws omtrent intelligente lichtoplossingen voor de woonwereld, informatie over het onderwerp ‚licht‘, nieuwe producten, speciale aanbiedingen, kortingsbonnen en actuele verbeteringen van onze service.

10.2 Hoe vaak wordt de nieuwsbrief verzonden?

U ontvangt onze duitstalige nieuwsbrief om de twee weken. Tijdens de "donkere" periode van het jaar informeren wij u wekelijks over lichttrends en lichtoplossingen alsook schitterende cadeau ideeën. Niet-duitstalige nieuwsbrieven worden minder vaak verstuurd.

10.3 Hoe kan ik mij aanmelden voor de light11-nieuwsbrief?

Om steeds op de hoogte te zijn van actuele nieuwtjes en aanbiedingen van light11, kunt u uzelf opgeven voor de nieuwsbrief. Voer hiervoor uw e-mailadres in in de nieuwsbrief-button onderaan de light11-website of hier en klik op „abonneren“. Mocht u al een klantaccount hebben, kunt u ook via uw account aanmelden voor de nieuwsbrief door in de overzicht links op „nieuwsbrief“ te klikken. Bij een aanmelding van de light11-nieuwsbrief ontvangt u als welkomst-cadeau een tegoedbon t.w.v. € 20,-voor uw volgende bestelling vanaf € 200,- .

10.4 Ik heb mij aangemeld voor de nieuwsbrief, maar heb deze niet ontvangen – wat is de reden?

Uw nieuwsbrief-aanmelding is pas succesvol, wanneer u de link in de bevestigingse-mail aanklikt. Deze wordt onmiddelijk na de nieuwsbrief-aanmelding verzonden. Daarna ontvangt u onze nieuwsbrieven. En ook de welkomst-tegoedbon wordt dan pas verstuurd. Heeft u een spam-filter geactiveerd, die de nieuwsbrief misschien naar de spammap verplaatst? Voeg in dit geval alstublieft onze afzender service@light11.nl bij uw adresboek.

10.5 Hoe kan ik mezelf afmelden van de nieuwsbrief?

U heeft bij elke nieuwsbrief de mogelijkheid, om zich met een klik onderaan op de website van de nieuwsbrief af te melden. Ook via uw klantaccount kunt u de nieuwsbrief afbestellen. Ga hiervoor alstublieft in de overzicht aan de linkerkant op „nieuwsbrief“ en zet een haakje bij „nee“ bij de vraag „wilt u de light11- nieuwsbrief ontvangen?
 

11. Veiligheid

 

11.1 Wat betekent het Thuiswinkel-certificaat?

Kopen via internet wordt steeds populairder. Het is snel, comfortabel en niet gebonden aan openingstijden. Maar niet alle online-winkels zijn serieus. Het Thuiswinkel-certificaat staat voor bewezen veilig kopen. Online-winkels die het Thuiswinkel-certificaat hebben, bieden o.a. veilig betalingsverkeer en een zorgvuldige bescherming van uw privacy.

Meer informatie kunt u vinden op https://www.thuiswinkel.org/.

11.2 Welke voordelen biedt het Thuiswinkel-certificaat?

Door het Thuiswinkel-certificaat hebt u bijvoorbeeld de zekerheid dat u ons kunt bereiken op het aangegeven adres, zodat uw zakenpartner geen onbekende voor u is. Verder kunt u er zeker van zijn dat uw persoonlijke gegevens opgeslagen worden in een veilige web-omgeving en uw gegevens behandeld zullen worden in overeenstemming met de wet betr.  bescherming persoonsgegevens.

Meer informatie kunt u vinden op https://www.thuiswinkel.org/.

Uw voordelen als samenvatting:
  • gratis geld-terug-garantie in geval van niet-levering of retourzending
  • terugbetaling van uw eigen aandeel bij creditcardfraude
  • snelle, eenvoudige oplossing van problemen en geschillenbeslechting

11.3 Hoe kan ik een recensie schrijven bij Thuiswinkel?

Uw opmerkingen zorgen ervoor dat we onze service nog verder kunnen verbeteren en helpen tevens andere klanten bij het maken van hun keuze. Daarom zijn we blij met uw recensie van light11. Thuiswinkel werkt voor de beoordelingen van klanten samen met Kiy-Oh. Na het afsluiten van uw bestelling ontvangt u automatisch een uitnodiging voor de beoordeling van de onlineshop.

Of u kunt uw beoordeling geven door zelf naar https://www.kiyoh.nl/light11/ te gaan.
 

11.4 Wat doet light11 ter beveiliging van mijn persoonsgegevens?

Wij hechten grote waarde aan de beveiliging van uw persoonlijke data. Onze volledige gegevensbeschermingsverklaring vindt u hier.

11.5 Is het door mij aangeschafte artikel een origineel, of een niet geautoriseerde kopie?

light11 verkoopt uitsluitend originele werken van gerenommeerde ontwerpers.
 

12. Gebruiksmoeglijkheden

 

12.1 Waarop moet ik letten bij de aanschaf van een eettafellamp?

Bij de keuze voor een eettafellamp moet u nagaan of hij aan de volgende aspecten voldoet:
  • Eettafellampen moeten verblindingsvrij  werken, zodat de tafel centraal staat, en niet de lamp het lichtste punt in de kamer is.
  • De afstand tussen het tafelblad en de onderkant van de pendellamp moet ongeveer 60 cm zijn, zodat u de persoon tegenover u kunt zien zonder verblinding.
  • Voor heldere kleuren op tafel zijn halogeenlampen met een kleurweergave-index Ra=100 ideaal. Wanneer u kiest voor een energiespaarlamp, is het alternatief een LED-lamp met een kleurweergave-index Ra van meer dan 90.

12.2 Is de Caboche Sospensione Media van Foscarini geschikt als lamp voor de eettafel?

Hier ziet u drie belangrijke aspecten waarmee u bij de keuze voor een eettafellamp rekening zou moeten houden. De Caboche Sospensione Media voldoet aan al deze vereisten. Daarom kunnen wij de lamp als verlichting voor de eettafel aanbevelen.

12.3 Welke lampen zijn geschikt als leeslamp?

Leeslampen zijn een nuttige aanvullende lichtbron. Als aanvulling op de kamerverlichting verlicht u het leesgebied en verhoogt daarmee de helderheid. Daardoor zijn details beter herkenbaar en worden de ogen minder snel moe. Bij light11 vindt u leeslampen en tafellampen, alsmede staande lampen onder het submenu Leeslampen. Daar kunt u uw zoekopdracht bovendien verder beperken en zo de voor u geschikte producten zoeken.
 

13. Verlichting

 

13.1 Hoe kan ik een Tolomeo Tavolo / Mini / Micro veranderen in een Tolomeo Parete?

U kunt een Tolomeo Tavolo / Mini / Micro ook als wandlamp gebruiken. Hier vindt u twee verschillende wandbevestigingen van gepolijst aluminium, waarmee u uw Tolomeo-lamp aan de wand kunt bevestigen. Draai de schroef onder de tafelvoet los, haal de arm van de lamp uit de tafelvoet en plaats hem in de steun van de op de wand geschroefde bevestiging.
Wanneer u al over een stroomkabel beschikt voor de Tolomeo Parete, kies dan voor de Tolomeo-wandbevestiging met kabeldoorvoer. Deze bevestiging heeft al een doorvoergat en biedt meer ruimte voor het aansluiten van de kabel. Bovendien is de dwarsam groter dan bij de standaard Tolomeo-wandbevestiging

13.2 Hoe kan ik een Tolomeo Tavolo / Parete veranderen in een Tolomeo Terra?

U kunt de Tolomeo Tavolo / Parete ook als staande lamp gebruiken. Hier vindt u de Tolomeo Terra-voet van gepolijst aluminium. Met deze voet verandert u uw tafel- of wandlamp naar een staande lamp.

13.3 Hoe kom ik erachter welke Tizio-versie van Artemide ik heb?

Aan de binnenkant van de kop van de lamp (aluminiumkleur) is de maximale wattage vermeld die u in uw lamp mag gebruiken. Daaruit wordt duidelijk welke Tizio-versie uw lamp is:

Max. 20W = Tizio Micro
Max. 35W = Tizio 35
Max. 50W = Tizio 50

De Tizio Plus heeft een bijzondere eigenschap: de kop kan aanvullend zijwaarts worden gebogen.

13.4 Wordt de schroef voor installatie van de Glo Ball mini W met de lamp meegeleverd?

Nee. Omdat elke wand anders is, levert Flos algemeen geen schroeven mee met de lampen.

13.5 Kan de Tizio 35 / 50 worden omgezet naar LED?

Nee. De voor de Tizio benodigde lamp GY6,35 is niet als LED verkrijgbaar. Ook kan de kop van Tizio 35 / 50 niet door een LED-kop worden vervangen.

13.6 Is de Berenice Tavolo LED ook verkrijgbaar zonder "ribbels" in de kop?

Nee. De ribbels zijn noodzakelijk voor de koeling van de ingebouwde LED-techniek. Zonder deze ribbels heeft de LED maar een hele korte levensduur.
 

14. Reserveonderdelen

 

14.1 Mijn lamp is ca. 20 jaar oud. Kan ik nog reserveonderdelen of - glazen aanschaffen?

Wij vragen voor u bij de fabrikant aan, of het betreffende onderdeel van uw lamp nog verkrijgbaar is. Geeft u alstublieft de volgende gegevens door aan de klantenservice: Fabrikant, naam of artikelnummer van de lamp, leeftijd en het liefst een foto van het benodigde onderdeel. Ook kunt u genummerde tekening van onderdelen van de meeste populaire lampen hierbinnenlampenhierbuitenlampen vinden.
 
Telefoon
 
0800 – 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
of stuur een mailtje naar service@light11.nl
 

14.2 Hoe kan ik onderdelen vervangen zonder de lamp of het onderdeel te beschadigen?

Wij vragen graag voor u bij de fabrikant aan, of er voor de reparatie van uw lamp speciaal gereedschap nodig is. Geef alstublieft aan onze klantenservice door, welke onderdelen van welk product u wilt vervangen.
 
Telefoon
 
0800 – 0249 500


Wij zijn bereikbaar van:
Ma. t/m Vr. 10:00 - 18:30 u
Za. 10:00 - 16:00 u
of stuur een mailtje naar service@light11.nl
 

14.3 Hoe kies ik de juiste transformator voor mijn lamp?

De som van de wattages van de gloeilampen in uw lamp mag niet lager zijn dan het minimale en niet hoger zijn dan het maximale vermogen van de transformator - aangegeven in VA (= watt).
Voorbeeld: U hebt een lamp met vijf gloeilampen van 20 W. Dit is een totaal vermogen van 100W. Dit betekent dat de transformator een vermogen moet hebben van minimaal 100 W (bijv. de BRUCK E-transformator DE 35-110 VA).
 

15. Lichtbronnen

 

15.1 Welke gloeilamp is het beste voor gebruik in een leeslamp?

Voor een heldere weergave van kleuren adviseren zijn halogeenlampen met een optimale kleurweergave-index Ra=100 of LED-lampen of andere lampen met een Ra van meer dan 90.

15.2 Zijn energiespaarlampen dimbaar?

Er zijn energiespaarlampen, die via de lichtschakelaar in meerdere stappen gedimd  kunnen worden. Door de schakelaar meerdere malen in te drukken, kan de helderheid van de lamp worden ingesteld. De lamp TC-TSE Dim, 20W/827, E27 is bovendien traploos dimbaar.
 

16. Technische Vragen

 

16.1 Welke afmetingen heeft een fijne zekering?

De buiszekering is bedoeld ter bescherming van het apparaat. In Europa is de afmeting 5 x 20 mm het meest gebruikelijk.

16.2 Hoeveel ampère moet mijn zekering zijn?

Verwijder daarvoor de oude zekering. De traagheid van de zekering staat daarop (ff – supersnel, f – snel, m – middeltraag, t – traaf, tt – supertraag). Daarachter staat de waarde in ampère. Let hierbij op de komma.

Mocht de zekering niet meer beschikbaar zijn, kunt u de waarde uitrekenen. Deze waarde is afhankelijk van het vermogen van de lamp. Het vermogen van de lamp kunt u bereken door het wattage door de spanning te delen.

Voorbeeld: 200W : 230V = 0,87 ampère
Omdat lampen op het moment dat ze worden ingeschakelijk echter een hoger vermogen hebben, moeten zekeringen ongeveer de dubbele waarde hebben van het berekende verbruik.

Dit betekent dus: 0,87 ampère (zie boven) * 2 = 1,74 ampère
Deze waarde rondt u zo af, dat u op een verkrijgbare zekeringswaarde uitkomt, in dit geval 1,8 ampère. Een lamp van 200 W moet dus worden voorzien van een zekering van 1,8 ampère.
 

top